GetSimple Support Forum

Full Version: IE vs Firefox
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hello,

Is IE 100% ok for GetSimple ? Some part of my site are not displayed on IE but everything is ok on firefox.

Look my attachments please !

Regards,
(2013-07-08, 19:25:02)borgfabr Wrote: [ -> ]Is IE 100% ok for GetSimple ? Some part of my site are not displayed on IE but everything is ok on firefox.

It isn't really a GetSimple issue. GetSimple will generate html as specified by the theme and plugins you are using. Some theme authors have gone to great lengths to make sure their sites display properly in IE but some don't seem to even test them in different browsers. Even validation of the html doesn't guarantee that IE (especially older versions) will display a site correctly, and if you are using windows XP you can only use old versions of IE.

So the problem is the same as for any web design. GetSimple doesn't solve the issues or create any new ones that I am aware of.

As for your site I don't know what the problem is, but check the head section of the template for the doctype, the html shiv and the normal <!--[if lt IE 7]> stuff and proceed as normal.
You can see the information here :

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title><?php get_page_clean_title(); ?> | <?php get_site_name(); ?></title>
<?php get_header();?>
<link rel="stylesheet" href="<?php get_theme_url(); ?>/css/reset.css" type="text/css" />
<link rel="stylesheet" href="<?php get_theme_url(); ?>/css/text.css" type="text/css" />
<link rel="stylesheet" href="<?php get_theme_url(); ?>/css/style.css" type="text/css" />
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/jquery-1.3.2.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/jquery-ui-1.7.2.custom.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/jquery.cycle.min.all.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/jquery.easing.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/jquery.easing.names.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/cufon-yui.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/custom.js" type="text/javascript"></script>
<script src="<?php get_theme_url(); ?>/js/TitilliumText15L_100-TitilliumText15L_800.font.js" type="text/javascript"></script>
</head>
sorry, but a thumbnail / screenshot doesn't help at all

I am sure it is a CSS problem, but to check that you should give us the URL of your site

Cheers, Connie
(2013-07-08, 22:39:07)Connie Wrote: [ -> ]sorry, but a thumbnail / screenshot doesn't help at all

I am sure it is a CSS problem, but to check that you should give us the URL of your site

Cheers, Connie

Unfortunately this is an intranet so not visible !

can I help you by a different way ?
Difficile (voir impossible) de debuger un css sans avoir accès au site.
Je pensse qu'il s'agit soit d'un problème de "z-index", soit de "visibility"... vis à vis des élements absents.
Quelle 'Theme' est ce que vous avez choisi?
(2013-07-09, 02:47:36)Soundboy39 Wrote: [ -> ]Difficile (voir impossible) de debuger un css sans avoir accès au site.
Je pensse qu'il s'agit soit d'un problème de "z-index", soit de "visibility"... vis à vis des élements absents.

Mais est-ce que je peux vous fournir des pages pour que vous puissiez contrôler ? Le problème c'est que je ne suis pas du tout dans l'informatique et pour moi c'est un peu du chinois ce que vous me dites. Je suis parachuté dans ce site pour faires des modifications et j'essaie de me débrouiller comme je peux. A noter que sur un autre poste, cela fonctionne avec IE.
(2013-07-09, 05:58:05)Timbow Wrote: [ -> ]Quelle 'Theme' est ce que vous avez choisi?

Le thème utilisé est : SimpleBusiness.
Avec notamment les pages :
index.php
full-width.php
sidebar-left.php
sidebar-right.php
css/text.css
css/reset.css
css/style.css
Je ne trouve pas un theme nomme SimpleBusiness.

Et vraiment Connie a raison. Il va etre tres difficile a voir ou se trouve les problemes sans voir le site.
Ok donc je suis mort Confused

Je me suis dit qu'avec le code source de la page + les css vous pourriez peut-être comprendre ce qui ne fonctionne pas.

J'ai même une page toute simple avec un titre h1 référencé dans le css, cela s'affiche sur Firefox mais pas sous IE.
J'ai trouvé !
Affichage de comptabilité au niveau des options IE (Menu / outils)

Je trouve étonnant tout de même que des standards comme cela nécessitent du paramétrage
(2013-07-09, 19:21:19)borgfabr Wrote: [ -> ]J'ai trouvé !

Excellent!